vrijdag 27 maart 2009

Boodschappen doen.



Gister had ik het weer even. Het 'WOW!' gevoel. Ik was namelijk aan het boodschappen doen.

Boodschappen doen ' WOW'!?!? Boodschappen doen, ja.

Die doe ik nl tegenwoordig met uitzicht. En wat voor uitzicht!!! Ik heb 3 supermarkten in de buurt. 2x de Wellcome, dat is een locale supermarkt en ook nog enigsinds betaalbaar. De 3e is de Citysuper, een nogal upscale supermarkt met heel veel internationale (en dus dure) artikelen. Maar ook met goed vlees en vis en veel keuze, dus ik kom er ongeveer even vaak als bij de Wellcome. De Citysuper en een van de Wellcomes zitten in hetzelfde gebouw, een van de grootste malls in HongKong (maar dat zeggen ze allemaal :-) ), Harbour City. En de naam zegt het al...met uitzicht!!! Ik moet met de roltrap naar de 3e verdieping voor de supermarkten (HK is klein dus veel malls hebben verstopte verdiepingen, en restaurants en winkels waar je ze niet verwacht, je moet hier echt de malls IN) en ja, daar op de 3e, als je van de roltrap af stapt...het uitzicht over de haven en de skyline van de 'andere kant' , HongKong Island. En dan voel je je wel even een wereldwijf....!
Dat gaat overigens vrij snel weer over als je je boodschappen doet. Het is hier behoorlijk duur, vooral de dingen die voor ons dagelijkse boodschappen zijn: liter melk tussen de 2 en 3 euro (afhankelijk welke supermarkt!!), halfje brood 1,50, halve liter yoghurt 1,65 (en dat is de goedkoopste!), pak jus 3 euro..., en ook groenten die niet van chinese afkomst zijn duur.(hihi, hollandse komkommer afhankelijk van gewicht zo'n 3 euro!) De chinese spullen zijn goedkoper, maar die zijn erg bespoten en moeten minstens een uur in het water weken, en met een speciale vegetable wash gewassen worden voor je ze eet. Ik heb gelukkig ook een markt in de buurt waar de prijzen wat beter zijn, maar daar heb ik nog niet geshopt, da's voor volgende week :-).

Het is ook zo dat ik niet lekker zoals ik thuis gewend was 1 of 2x per week ' grote boodschappen' kan doen. Alles moet lopend weer mee naar huis gesleept worden! Dagelijks of om de dag dus, en ook zorgen dat je elke keer als je boodschappen doen en gewicht 'over' hebt een fles water mee neemt (kraanwater is erg vies hier, wel veilig maar smaakt...brrr...bleekwater!). Gelukkig kom ik onderweg naar welke supermarkt dan ook altijd langs ' mijn' fruitvrouwtjes en neem (op de heenweg) een lekker sapje, vaak wortel/bleekselderij of de favoriet van deze week: aardbei/meloen. Dat maakt het slepen op de terugweg minder zwaar :-)

Bij de andereWellcome, die een stuk chineser is dan die in de mall, kom je o.a dit tegen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten