donderdag 20 januari 2011

de afgelopen week

't Was maar goed dat wij vorig weekend zo lekker gerelaxed hadden.
Vanaf maandag brak de gekte weer los, moest Jaap waarschijnlijk naar NL de week daarop (deze week dus), maar dat kon niet omdat hij ook in China moest zijn, wel, niet, wel, niet, daarmee samenhangend ik wel/niet mee, ieder kwartier zag het er anders uit en dat drie dagen lang. Je kunt je missschien voorstellen dat ik het op een bepaald moment daar toch echt even mee gehad had!!
In the end is Jaap deze week voor 3 dagen naar NL gevlogen, en meteen door naar China, waar hij nu zit. Ik heb even overwogen mee te gaan, maar erg effectief was dat niet geweest. We konden niet op dezelfde vlucht (alles vreselijk vol), Jaap enorm veel werk in NL, allebei apart weer terug vliegen,en uiteindelijk zou ik 6 dagen in NL kunnen zijn. Dit weekend moeten we ongeveer weer in HongKong zijn, omdat we komende week op vakantie gaan (daarover later meer).
Kortom, toen alle beslissingen genomen waren was er weer relatieve rust in de tent en kon ik genieten vorige week van een dagje met vriendinnetje en oud collega Bes, ik ken haar van de 'grond', zij is gaan vliegen en laat het mij altijd weten als ze HKG in haar schema heeft. Dit was de tweede keer en we hebben weer een supergezellig dagje gehad: gedimsumd bij de City Hall, tassen, chinese souvenirs en sjaals gekocht op de marktjes van the Lanes in Central, thee bij de China Tea Club in Pedder Building, en later ook nog eggs benedict en een rondje leuke dingen kijken bij de G.O.D in Causeway Bay.



We zijn geƫindigd met een borrel in het crewhotel waar Jaap ook heen kwam na zijn zakelijke diner, en hij Bes meteen ook kon ontmoeten. Zij vloog namelijk werkend de vlucht terug waarmee Jaap naar NL ging vrijdagavond en ze heeft goed voor hem gezorgd aan boord!
We hebben ons natuurlijk suf gelachen en lekker bijgekletst.

De volgende dag heb ik Jaap naar t vliegveld gebracht, Jaap en Bes uitgezwaaid en ja, toen was ik ineens een weekje alleen...Er was even sprake van misschien een paar dagen naar Bangkok waar een ander oud-collegaatje en vriendinnetje zou zijn, maar dat ging uiteindelijk niet door.



Dus heb ik mijn weekje lekker in ons huisje doorgebracht, een avond gekookt voor Ans, Chiel en Jos,(yeah, mijn tiramisu is echt de lekkerste!) en uit eten geweest met voorgaande drie plus Bram en Kamillah, die volgende week hun eerste kindje verwachten. We hebben heerlijk Thais gegeten, maar BUITEN...en daar was het nou net effe te koud voor! Gelukkig konden we daarna terecht op de bovenverdieping van het Excelsior hotel, voor warme chocolademelk (met hazelnootlikeur erin) om weer op te warmen.







Verder heerlijk veel aan de koffie gezeten met Ans, puingeruimd in huis en nog steeds bezig met het in orde krijgen van de wasmachine. Die is al drie weken stuk, en inmiddels ben ik 3 wasmachines uit andere appartementen, 2x kortsluiting en zo'n 17 'mannetjes' verder. Je begrijpt dat dit nogsteeds niet heeft mogen baten en morgen mannetje 18 op de stoep staat...
Oh, en een vakantie geboekt! Nu we eindelijk wisten hoe NL en China eruit zou zien konden we data vastleggen om even een weekje zon en rust te pakken rond Chinees nieuwjaar. Maar dat viel nog niet mee, twee weken vantevoren. Heel HongKong gaat dan zo ongeveer op vakantie....Maar het is gelukt en a.s dinsdag vliegen we voor 9 dagen naar Phuket!

6 opmerkingen:

  1. En Mickey, kan ik het recept voor de "lekkerste tiramisu" op Swans Place terugvinden of blijft dat jouw geheim ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Fiona:staat er nog niet op, goed idee, ik zal 'm binnenkort erop zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieverds, hoop dat jullie wel op vakantie kunnen! Heel veel beterschap voor Jaap! Alied X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waarschijnlijk de laatste foto van Kamillah "tonnetje rond"!

    BeantwoordenVerwijderen