vrijdag 29 januari 2010

Alleen maar yoghurt!

Vandaag hebben we ons ingehouden, Ans en ik.
Het is al een aantal keren gebeurd dat we (ok, ok...IK!) nog 'even' naar de supermarkt gingen "want ik heb alleen maar yoghurt nodig", en er vervolgens met drie tassen lekkers (ieder!) weer uit kwamen.
Vandaag viel het mee, een tasje maar!
Heeft misschien iets te maken met dit recept - en met de doorgeef-yoghurtmaker die ik vandaag van Ans heb gekregen*



op de roltrap richting supermarkt

* de doorgeef-yoghurtmaker is een soort grote plastic flessenwarmer/thermoskan waar een kleinere fles in past. Je kan zakjes yoghurtmix kopen, voegt warm water toe, 8 uur in de 'flessenwarmer' en voila! yoghurt. Dat 'ding' is al een tijdje in gebruik hier in HongKong en wordt meestal door een vertrekkende expat aan de volgende gegeven. Zo had Ans 'm van haar vertrekkende vriendin Wytske gekregen. Maar omdat Ans 'm nauwelijks gebruikte en ik al sinds het verschijnen van Debbies artikeltje van plan ben zelf yoghurt te maken, heb ik 'm vandaag gekregen. Ik ga echter niet de zakjes-methode volgen maar de 'echte'. Daar lijkt met het ding ook uitstekend geschikt voor. Ik hou jullie op de hoogte!

**Yoghurt is een heel raar woord als je het maar vaak genoeg opschrijft!

2 opmerkingen:

  1. Ben erg benieuwd hoe de yoghurt gaat lukken en smeken. Zou lekker zijn met wat home made cruesli! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Did it taste good? Will you make it again?

    So many questions!

    BeantwoordenVerwijderen