dinsdag 1 maart 2011

humor

Het is wat - met Chinezen en humor.
Waarschijnlijk is dat weer een mooi cultuurverschil en begrijpen we elkaar daar totaal niet in. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze geen humor hebben, het zijn leuke mensen, Chinezen (hoezo generalizeren..!). En met mijn chinese vriendinnetjes heb ik meestal toch wel pret. Maarja - we kennen elkaar, da's misschien weer anders.
Jaap vertelde vanmorgen een leuk verhaal. (even voor de context - we brengen Jaaps overhemden naar de wasserij/stomerij hier om de hoek en die worden dan kakelvers weer in ons gebouw beneden bij de heren-in-smoking-van-de-receptie afgegeven. Heeft iets te maken met de hoeveelheid overhemden, en mijn niet aanwezige strijktalenten, enzo...)
Jaap ging gisteravond naar beneden om zn overhemden op te halen. Die worden je meestal enthousiast in de handen gedrukt als je (liefst met handen vol) het gebouw binnenloopt. Hij was zonder hemden naar boven gekomen dus ging ze nog even halen. Het smokingmannetje schrok, keek in zijn logboek (ze houden precies bij wie er wanneer in-en-uit gaat, en Jaaps binnenkomst was eerder blijkbaar niet gedocumenteerd) en zei: "when did you come in, where did you come from?!", waarop Jaap grapte: "I sneaked in through the back door".
Vertwijfeld riep de arme man: But we don't have a back door..! en Jaap zei maar gauw "I'm just joking"....waarop het manneke opgelucht riep: "aaah....joking....hahahaha"(en dus heel schattig en beleefd hardop ging lachen).

kijk - daarom vind ik het nou zo leuk hier!

3 opmerkingen:

  1. Humor is duidelijk niet internationaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk :-) Maar dat zie ik soms (denk wel in mindere maten, maar toch) tussen Zuid-Afrika en Nederland. Je zou toch denken dat Afrikaans en Nederlands daar niet problemen mee zouden hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat maakt het leven van een Expat zo leuk! :-)

    BeantwoordenVerwijderen