zaterdag 6 augustus 2011

gezellig (internationaal) weekje

Na zo'n lekkere vakantie moet je altijd weer even in het ritme komen.
Jaap weer aan het werk, ik bezig met bijwerken van post, administratie, wasjes, voorbereiden en plannen van toekomstige reizen.

En ondertussen leuke dingen doen met Ans, die een van haar zussen op bezoek heeft.
Zo is er een dagje grondig gewinkeld (pashmina, tas-met-bijpassende-portemonnee, kerstcadeautjes, Calve-pindakaas) in Central met daarna tea bij de China Tee Club in Pedder Building.


Een van mijn favoriete plekjes omdat het zo prachtig koloniaal is, met planten binnen, ventilatoren, mozaiekvloer.....ze vertelden me dat het de laatste maand is dat ze open zijn. Of ze verhuizen of gewoon dicht gaan wisten ze nog niet. Verjaagd door kledingmerk Abercrombie & Fitch, zelfs de Shanghai Tang in Pedderbuilding moet eraan geloven, de eerste 4 verdiepingen gaan gewoon dicht. Echt jammer!!
De dag is afgesloten in Wan Chai, met margaritas en nacho's bij de mexicaan.

Een van de andere dagen hebben we eerst gelunched aan het water bij Al Molo (italiaans)en zijn daarna naar sky100 gegaan, op de 100e verdieping van het ICC, het hoogste gebouw in HongKong en 4e hoogse gebouw van de wereld. Vanaf daar kijk je uit over heel HongKong, je bent zo hoog (400 meter) dat de helikopters onder je door vliegen, en je de andere kant van HongKongIsland kan zien. Echt heel gaaf!






Er was ook lunch met mn chinese vriendinnetje YY, die ik ken van de vorige Antarctica-reis, en gisteravond hebben we gegeten met middelbare-school-vriendinnetje-Marike-die-in-Singapore-woont en een weekend met een vriendin, die hier komt wonen, in HK is.

Om het internationale karakter van de week compleet te maken zijn Jaap en ik net dierenfiguurtjes gaan dimsummen, EN gaan we vanavond (Ans, zus Lody, Jaap en ik) naar een concert van James Blunt.
Ik zeg: dat was een leuk weekje!



1 opmerking:

  1. Die foto van die olifant! Geweldig! Enne...nog bedankt he! Je weet wel waarom...XXX

    BeantwoordenVerwijderen