dinsdag 21 september 2010

gekte

Zoals ik al zei....dan is het een nieuwe week en begint de gekte gewoon opnieuw.
In dit geval met alweer Macau voor Jaap, en de laatste voorbereidingen voor een grote vergadering volgende week in Nederland. Waar hij verwacht wordt. Dit hoorden wij uiteraard zo'n 48 uur NADAT ik uit New York (via Parijs)terug was.
Anders is het niet leuk natuurlijk, als je het anders had kunnen aanpakken (Mickey vanuit Parijs naar NL, jaap vandaag naar NL, en samen terug). Nee, dat is te logisch. En logisch, daar doen we niet aan hier :-)

Voor Jaap kwam het niet slecht uit: 3 of 4 dagen vergaderen, en met gebruikmaking van de feestdagen hier, deze en volgende week, kon hij ruim een week blijven en zodoende ook wat tijd met de kinderen doorbrengen, die we in augustus wel heel weinig gezien hebben omdat we maar zo kort in NL waren.

Ik was eigenlijk van plan na mn 'tournee' eens even een paar weken rustig in HongKong te zijn. Maar geen van beiden hadden we veel zin om meteen weer een week alleen te zijn. Bovendien is mijn zusje volgend weekend jarig en zou het ook wel leuk zijn om haar te kunnen verrassen!
Dus, zoals Jaap en ik dat uitstekend kunnen samen, kleine directievergadering met de kalender erbij en besloten gewoon lekker samen naar NL te gaan.
Jaap voor 9 dagen, en ik plak mijn geplande bezoek van november eraan vast en blijf een week of drie. Jaap verdwijnt na terugkomst toch meteen weer naar de binnenlanden van China voor werk, dus dat komt mooi uit.

De laatste vakantiewas zit vandaag in de wasmachine, en de koffer staat alweer klaar, vanavond vliegen we.
Via Parijs. Waar ze 'gelukkig' morgen staken, en wij dus niet precies weten of en met welke vlucht we door kunnen naar Amsterdam.



Intussen wordt er vandaag in ons appartement aan 'rampenbestrijding' gedaan, een airco-unit wordt vervangen, een andere gecontroleerd op lekken.*(dat kon natuurlijk niet eerder). Het halve huis wordt verbouwd en in plastic verpakt, en zojuist begon unit #3 te lekken, pal boven de tafel waar de computer staat en een hoop electra. Deze had nog niet eerder gelekt. Tuurlijk.

Wat ook vandaag moest gebeuren was het lappen van de ramen aan de buitenkant. Op 27 hoog! Pfoe, wat een baan heeft die jongen!




Kortom, van 'rustig' onze reis voorbereiden is geen sprake.
Ik zal bijna blij zijn als ik rustig in dat vliegtuig zit vanavond!

* controleren op lek in HongKong = airco aanzetten met handdoek eronder en ernaar gaan staan kijken of en wanneer er misschien water uit loopt.

** het is een paar uur later. Hij koelt lekker, die nieuwe unit. Beetje jammer dat het water er ook heel hard uitstroomt. De mannen van 'kantoor' beneden zijn al weg. Feestdag morgen, iedereen stopt vroeg met werken. Handig. Een meneer van een ander kantoortje beneden heeft voor me gebeld en het doorgegeven. Komen kijken lukt niet meer vandaag en goh, hoe kan dat nou toch want we hebben het zo goed getest, zegt het airco-bedrijf. Tsja. Ik heb 'm maar weer uitgezet, gedweild en over een maand zien we wel weer verder.**

2 opmerkingen:

  1. Hopelijk zien we elkaar dit jaar nog! ;-))
    Veel plezier in NL!
    groetjes vanuit de Quantas Lounge in Sydney

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Globetrotters,
    een prettige vlucht toegewenst.
    Vlieguren zijn bij jullie Quality Time.

    BeantwoordenVerwijderen