maandag 6 september 2010

very Carry

Oftewel: how 'sex and the city'can you get?!



Heel simpel: naar de huisarts moeten in New York.
Mijn ziekekipperigheid werd maar niet beter, eerder slechter. Veel hoesten, geen zin kunnen afmaken en al helemaal geen trap op-en-aflopen in de metro zonder buiten adem te raken. In Parijs heb ik serieus overwogen om maar niet naar NY te gaan maar zoals dat meestal gaat bij mij: ik dacht: ach,dat moet toch met een paar dagen wel weer beter zijn?!Gewoon beetje rustig aan doen.
Maar dat gebeurde niet, en gister heeft Jaap me via skype vriendelijk doch dringend toch maar even naar een dokter gesommeerd.
Het hotel heeft een afspraak voor me geregeld en daar ging ik hoor, naar NY's chique upper-east side.
Een adres op 5th Avenue, grenzend aan Central Park. Ik moest er wel om grinniken, welke huisarts heeft nou zo'n entree!??
Dr. Primas dus, hij had meteen z'n naam mee. Prima in t meervoud.
En gelukkig was-ie dat ook. Veel vragen gesteld, even goed naar de longen geluisterd (die zijn 'schoon' gelukkig) en meteen zodra hij aan de voorkant naar mn borstkas luisterde brak er een grote smile door en riep hij: That's where the problem is!
Ik heb tracheitis, een infectie aan mn trachea (luchtpijp) en eén van de symptomen is: erg veel hoesten. Joh...!
Met een recept onder mn arm voor antibiotica en een hoestdrank waarmee je een kudde olifanten rustig krijgt mocht ik weer gaan.
Medicijnen gehaald op Madison Avenue (we blijven wel in stijl!), meteen een slokje hoestdrank genomen..wat een opluchting zeg.
Ik kon zelfs naar de film zonder al te veel vervelende hoest-onderbrekingen! (eat-pray-love gezien, was aardig maar niet geweldig, of zou dat komen omdat ik ietwat groggy was door mn drankje?!)
Gisteravond de eerste pil ingenomen en toen ik vannacht om half 3 even wakker was voelde ik meteen dat het al ietsje beter was. Hoera, ik kan weer adem halen!
Vandaag doe ik nog erg rustig aan maar hoop dat ik vanaf morgen mn tempo weer iets kan verhogen, too much to do here!

1 opmerking:

  1. Ah gossie...was je nog steeds niet beter?! Wat vervelend dat je zelfs naar de dokter moest in NYC maar SUPER GAAF dat je even in de set van SITC hebt gelopen!! Hihi!! Gaat het wat beter nou? Mis je wel hoor....

    BeantwoordenVerwijderen