woensdag 27 oktober 2010

plans change

...en zo ben ik de komende 10 dagen alleen. Jaap moet naar China, en heeft speciale toestemming moeten vragen om het land uit te mogen, onze visa verlopen overmorgen...Hij mag.
Ik echter niet, dus gezellig een paar dagen naar Katrien in Macau als Jaap er niet is moet tot een volgende keer wachten.
Ik heb echter een 'to-do' list van een halve kilometer gemaakt, dus vervelen zal ik me zeker niet! Ongezellig is het wel. Deze reis had eerder plaats zullen vinden (toen ik nog in NL was - daarom bleef ik langer :-) )maar we zijn er inmiddels aan gewend dat onze plannen nogal eens wijzigen..!
We zijn dus vanavond maar lekker uit eten gegaan en morgen zet ik Jaap op het vliegtuig.
Overigens als het weer zo lekker blijft als deze week komt er van de 'to-do' list ook niet veel want het is heerlijk buiten!! Overdag een graadje of 24, 25 , zonnetje en koele wind, lage luchtvochtigheid, echt lekker! Airco uit en ramen kunnen de hele dag open. Vanmiddag ben ik met een boek lekker buiten bij de Starbucks op de boulevard gaan zitten, uurtje lezen, toen voegde Ans zich bij mij, uurtje bijbeppen, heel gezellig. Ga ik vaker doen zolang het zulk mooi weer is.
Ben begonnen in 'Rebel & dame', de biografie van Top Naeff, de schrijfster van 'Schoolidyllen'. Tranen met tuiten!!! Leuk om haar biografie nu te lezen.

1 opmerking:

  1. Beste Mickey,
    Schoolidyllen van Top Naef is onlangs opnieuw verschenen. Mijn zusje Kalien Blonden (journaliste bij de KRO) heeft het vroeger gelezen en wilde het voor haar dochters kopen. Het bleek niet meer verkocht te worden en zo ontstond het idee om het opnieuw uit te geven een uitleg en toelichting voor de ouderwetse begrippen en woorden die tieners van tegenwoordig niet meer begrijpen. Bij toeval kwam ik op jouw website terrecht en zag dat je de biografie van Top Naeff aan het lezen was. Ik dacht dat je het wel leuk zou vinden om te weten dat het boek opnieuw is uitgegeven. Ik woon in Nieuw Zeeland en mijn zusje heeft het opgestuurd en ik heb het weer met tranen zitten lezen! Leuke site heb je trouwens! Groetjes van Frances Plug (plugjes@xtra.co.nz)

    BeantwoordenVerwijderen