donderdag 12 augustus 2010

typisch

Zou het zijn omdat wij niet verstaan waar de Chinezen het allemaal over hebben en dus niet weten of ze het ook doen? Of omdat we nu al een tijdje weg zijn en het misschien wat ontwend zijn?
Ik heb het over het gezeik. De gewone, dagelijkse conversatie van de gemiddelde nederlander op straat. Ik wil natuurlijk niet generaliseren, maarreh.....
Hier wat juweeltjes die we vandaag, gewoon op straat, en in de rij bij de slager, mochten aanhoren.

"...ja,en het mooie is, dat je steeds meer inzicht krijgt..." zei dame nummer eén , met slecht geverfd iets te rood haar, "...in dat gesodemieter"...vulde dame twee tevreden aan.

"jaah, nou, weet je, ik heb net weer een week m'n (me) moeder achter de rug, je weet wel"(in vet Amsterdams accent tegen de dame achter de toonbank, die iets terug humde. "jaaah, ze was zondag (sjondag) weer meer dood (doot) dan levend (lefent)".
'oh', antwoorde de dame achter de toonbank meelevend,'en, doet ze het nog?' "Jaaaah, noujaaaaah, vocht(fogt) achter de longen(longuh) he, je kent dat wel"

Fijn dat we daar allemaal even van mee mochten genieten. Vreemd, dat ik niet de behoefte kreeg met deze mensen te delen hoe ziekekipperig ik me nog voel en dat 12 uur in een vliegtuig niet echt geholpen heeft.

Maar de slager had lekker beleg, het eerste harinkje is gegeten en de lucht is schoon en fris. The bold en 'as the world' zijn nogsteeds gewoon op tv (niks gemist in de afgelopen maanden :-) ), bank en bed zijn heerlijk en het huis staat vol verse bloemen.

We zijn weer even in Nederland!

3 opmerkingen:

  1. Nou...daar heb ik dus ook last van! Hier versta je natuurlijk 90% van de tijd niet waar de mensen op straat het over hebben, maar als ik dan bij de gate sta om naar NL te vertrekken, sta ik met kromme tenen van al dat gezever en gezeik om me heen! Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn ook lekker in NL. Als je zin hebt om langs te komen ben je van harte welkom! Liefs Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Inez: Dat zou leuk zijn! Ben je op de Sportlaan? Mijn oude NL mobiele nr doet t gewoon nog en anders weet Erwin mn nummer wel. Of we mailen even. Misschien lukt het lekker even een bakkie met expatverhalen uit te wisselen! Tot wanneer ben jij in NL?

    BeantwoordenVerwijderen